Vzdělávání na Ostrově
Rok 2004 byl obdobím uplatňování nových strategií ve vzdělávání. Tvorba a následná realizace školního vzdělávacího programu vyžadovala a stále vyžaduje intenzivní a úzkou spolupráci kantorů. Znamená i to, že pro rozvoj školy a zkvalitňování vzdělávání a výchovy musí mít škola kvalitní a kvalifikované osobnosti, kantory s velkým K.
Osobnostmi školy, které nesou na svých bedrech rozkvět svých "oborů", jsou vedoucí metodických sdružení. Kromě vlastní pedagogické činnosti pracují jako rádci a mentoři pro své kolegy a poradci ředitele školy. A právě tyto lidi jsme požádali, aby na webu školy představili svěřené vzdělávací oblasti, aby vysvětlili jak učíme, proč právě tak, čeho jsme již dosáhli, kam směřujeme - zkrátka představit naši práci a práci našich žáků všem, které to zajímá.
- Jazyk a jazyková komunikace - sekce český jazyk (český jazyk)
Mgr. Simona Soukalová, Mgr. Romana Mistrová - Jazyk a jazyková komunikace - sekce cizí jazyky (anglický jazyk, německý jazyk, ruský jazyk)
Mgr. Lucie Kubálková, Mgr. Denisa Bedleková - Matematika a její aplikace (matematika)
Mgr. Jaroslava Michálková, Mgr. Stanislava Tomková - Člověk a příroda (přírodopis, fyzika, chemie, zeměpis, přírodověda, vlastivěda, prvouka)
Mgr. Eva Jirková, Mgr. Pavel Koudelka - Člověk a společnost (dějepis, občanská výchova, vlastivěda, prvouka, průřezová témata)
Mgr. Jana Doubková, Mgr. Dana Štěpánová - Umění a kultura (hudební výchova, výtvarná výchova)
Lenka Halašová, Mgr. Jana Šimková - Člověk a zdraví (tělesná výchova, výchova ke zdraví)
Mgr. Kateřina Řezníčková, Mgr. Jan Jandík - Člověk a svět práce (praktické činnosti, informatika, volitelné předměty)
Mgr. Jana Kalandrová, Mgr. Věra Štěpová
A výsledky naší práce?
Poctivá každodenní práce učitelů a dětí ZŠ Na Ostrově přináší sladké ovoce. Ve výuce, výchově i mimoškolních aktivitách si každoročně mnohokrát ověřujeme kvalitu školního vzdělávacího programu "Ostrov porozumění", správnost nastavených cílů a strategií.
Důkazem jsou např. časté úspěchy našich žáků v celorepublikových srovnávacích testech SCIO.