Učíme se pracovat se slovníkem
Autor: Mgr. Lucie Kubálková, zveřejněno: 28.4.2011
Slovník je pro každého studenta cizího jazyka naprosto nepostradatelná pomůcka. A i když nám práce s ním může připadat jako samozřejmost, naučit se s ním efektivně pracovat je zpočátku docela "dřina". O tom se přesvědčili i chlapci a děvčata ze čtvrtého ročníku.
Naším cílem bylo vytvořit "jarní" obrázkové slovníčky. To znamená zahrnout slovní zásobu, která k jaru neodmyslitelně patří, namalovat obrázky a napsat k nim anglické názvy. A protože jsme se ještě některé z těchto výrazů ve čtvrtém ročníku neučili, měli všichni žáci k dispozici slovník. Aby pro ně nebyla práce příliš složitá, používali jsme slovníky, které jsou určeny pro tuto věkovou skupinu. Kapesní slovníčky by je totiž děti svým rozsahem a uspořádáním jen pletly. Frausův ilustrovaný školní slovník je k tomuto účelu ideální. Je použito větší písmo, takže se žáci na stránkách neztrácí, u slovíček jsou uvedeny jen jejich hlavní významy, a navíc jsou jednotlivé stránky oživeny řadou obrázků. A potom už stačilo pustit se do práce. Již za pár minut se celou třídou ozývalo nekonečné drmolení abecedy a šustění listů papíru. Na konci hodiny nás však čekala řada hezkých originálních slovníčků, které byly nejen vzorně namalované, ale i bezchybně anglicky popsané.