Učíme se pracovat se slovníkem

Autor: Mgr. Lucie Kubálková, zveřejněno: 28.4.2011


Slovník je pro každého studenta cizího jazyka naprosto nepostradatelná pomůcka. A i když nám práce s ním může připadat jako samozřejmost, naučit se s ním efektivně pracovat je zpočátku docela "dřina". O tom se přesvědčili i chlapci a děvčata ze čtvrtého ročníku.

Naším cílem bylo vytvořit "jarní" obrázkové slovníčky. To znamená zahrnout slovní zásobu, která k jaru neodmyslitelně patří, namalovat obrázky a napsat k nim anglické názvy. A protože jsme se ještě některé z těchto výrazů ve čtvrtém ročníku neučili, měli všichni žáci k dispozici slovník. Aby pro ně nebyla práce příliš složitá, používali jsme slovníky, které jsou určeny pro tuto věkovou skupinu. Kapesní slovníčky by je totiž děti svým rozsahem a uspořádáním jen pletly. Frausův ilustrovaný školní slovník je k tomuto účelu ideální. Je použito větší písmo, takže se žáci na stránkách neztrácí, u slovíček jsou uvedeny jen jejich hlavní významy, a navíc jsou jednotlivé stránky oživeny řadou obrázků. A potom už stačilo pustit se do práce. Již za pár minut se celou třídou ozývalo nekonečné drmolení abecedy a šustění listů papíru. Na konci hodiny nás však čekala řada hezkých originálních slovníčků, které byly nejen vzorně namalované, ale i bezchybně anglicky popsané.

Galerie obrázků

Učíme se pracovat se slovníkem
Učíme se pracovat se slovníkem
Učíme se pracovat se slovníkem
Učíme se pracovat se slovníkem
Učíme se pracovat se slovníkem
Učíme se pracovat se slovníkem
Učíme se pracovat se slovníkem