Code Monkey

Autor: Mgr. Linda Andresová, zveřejněno: 9.11.2015, článek se týká tříd(y): 9.A  9.B  


V hodinách pokročilé informatiky jsme se začali učit programovat. S žáky devátých ročníků jsme si vysvětlili, co to programování je a co obnáší, a pustili jsme se do úplných začátků.

Programování je založené především na logice a žáci si musí uvědomit, že aby program udělal, co oni zamýšleli, musí mu napsat přesné instrukce. Proto jsme si pustili program Code Monkey, který tyto začátky programování učí zábavnou formou.

V podstatě se jedná o to, že každý hráč dostane opici, která chce sníst banán. Úkolem je zapsat pohyb v jednoduchém kódu, který program postupně učí, tak, aby opice k banánu došla. Samozřejmě každé další kolo je náročnější, opice musí zahýbat a překonávat překážky.

Všichni žáci tímto programem úspěšně prošli až do 30. kola (někteří už dokonce hrají bonusy), tzn. že příště si dáme něco složitějšího a pomalu se budeme prokousávat k opravdovému programování.