Němčina a 4. pád
Autor: Mgr. Linda Andresová, zveřejněno: 19.2.2016, článek se týká tříd(y): 8.A 8.B 8.C
Osmáci se učí němčinu druhým rokem a už to není taková sranda jako vloni, když to byly barvičky, čísla a pozdravy. Pomalu, ale jistě se dostáváme ke složitější gramatice, jako jsou například pády.
Němčina má oproti češtině tu výhodu, že má pády jenom čtyři. První je jasný, druhý se učí až na středních školách, takže nám zbývá naučit se 3. a 4. pád.
Celou zimu se žáci blíže seznamovali s neurčitými členy ve 4. pádě. Učili jsme se slovíčka z oblasti informatiky a zvířat a především jejich členy, na kterých nejvíce záleží a zároveň se dětem velmi pletou.
Po nějakém čase si žáci vyzkoušeli samostatnou práci v podobě projektu, kdy měli za úkol nalepit nebo nakreslit různé obrázky věcí a připsat k nim větu. Museli používat slovesa se 4. pádem (haben, fotografieren, bekommen, schreiben, kaufen…), takže si zároveň procvičili časování sloves.
Děti používaly známá i neznámá slovíčka, která si musely vyhledávat, a správně s nimi pracovat dle pravidel německé gramatiky. Na výsledné práce se podívejte ve fotogalerii. Chyb bylo v projektu minimum a následná písemka ze šesté lekce dopadla velmi dobře, což znamená, že většina žáků umí pracovat se 4. pádem v němčině.