Otík by se divil
Autor: Mgr. Stanislava Tomková, zveřejněno: 16.6.2016
Nejsme „vesnička středisková“, právě naopak! V naší malé školičce jsme se rozhodli vyzkoušet učební pomůcku, která k nám přišla až z Holandska! Tam se používá v běžných třídách. My jsme ji zkusili v málotřídce.
Dnešní žáci mají stále častěji problém se dobře soustředit. V domácím prostředí mají dobré výsledky, ale ve třídě, kde je spousta rušivých zvuků, jejich výkon klesá. A tak jsme našim žákům nasadili sluchátka. Samozřejmě v okamžiku, kdy začíná jejich samostatná práce. Učitelka zadá úkol (přepis, opis, doplňovací cvičení, slovní úlohu…) a žák sám rozhodne, zda si sluchátka nasadí. Zvuk není odcloněn dokonale, proto žák slyší případné pokyny paní učitelky. Slyší je však velmi slabě a zvuky, jako je kýchání, kašlání, vrzání apod. nevnímá vůbec.
A jaké jsou naše zkušenosti? Na sluchátka jsme si rychle zvykli! Paní učitelka je spokojená, protože píše mnohem víc jedniček. Chyb je méně, písmo úpravnější, tempo rychlejší. A co žáčci? Mnozí si pořídili vlastní sluchátka, aby se nemuseli „prát“ o ta školní.
Děkuji p. uč. Vlastě Koutkové z Trutnova, která se s námi podělila o své postřehy.