Rozvoj sociálních dovedností při výchově ke zdraví osmých ročníků
Autor: Mgr. et Bc. Pavel Knajfl, zveřejněno: 3.6.2014
Předmět výchova ke zdraví je v rámcovém vzdělávacím programu (RVP) pro základní školy součástí vzdělávací oblasti „Člověk a zdraví“. V našem školním vzdělávacím programu (ŠVP) „Ostrov zdraví“ je zařazen do výuky 6. - 8. ročníků na druhém stupni. Zjednodušeně řečeno se jedná o humanitní předmět, který klade velký důraz na uvědomění si vlastního zdraví. Kromě teoretických poznatků se žákům snaží poskytnout i praktické rady, jak přistupovat k vlastnímu zdraví a pozitivně ho ovlivnit.
Na přelomu kalendářního roku 2013 a 2014 se podařilo naší škole opět rozšířit materiální základnu pro výuku tělesné výchovy. Nově byly koupeny i 2 ks tzv. SLACKLINE provazové lávky. V tematickém plánu předmětu výchovy ke zdraví 8. ročníku se klade důraz na výuku sociálních dovedností tzn. osobnostní a sociální rozvoj člověka.
Na nových slacklinách jsme tedy vyzkoušeli komunikaci při řešení problému, neboť chůze ve výšce na labilní lávce opravdu vyžaduje značnou dávku úsilí a soustředěnosti. A protože jsme byli poprvé, chodili naši žáci s vodiči, kterým svěřili absolutní důvěru. Zúčastněné žáky slackline naprosto nadchla! Z počátečního ostychu sešlo velmi brzy, a tak jsme mohli na „lajnu“ poslat i dva lidi proti sobě, kteří měli za úkol vzájemně se domluvit a dojít na druhý konec, aniž by se dotkli země. Z přiložené fotogalerie posuďte sami, jak jim to šlo.