Den zdravého pohybu
Autor: Mgr. Romana Mistrová, zveřejněno: 11.5.2015
V rámci pokusného ověřování účinnosti programu zaměřeného na změny v pohybovém a výživovém režimu žáků, jsme se tentokrát zaměřili na pohybový režim.
K tělovýchovným chvilkám před i během vyučování, ke cvičení o přestávkách ve třídě a na chodbě, k učení v pohybu a ke klasické tělesné výchově jsme přidali cvičení o malých přestávkách v tělocvičně. Cvičení předcházelo poučení o chování a organizaci.
Děti měly během malých přestávek v tělocvičně k dispozici molitanové talíře, obruče, gymnastické míče a plastové chůdy.
Velkou přestávku jsme věnovaly společné svačině, která navazovala na „představení“ a posouzení vlastní svačiny z hlediska zdravé výživy. Tento způsob hodnocení už děti ovládají dobře, děláme ho často.
Našli jsme si čas i na zkušenosti žáků se sportováním. Někteří seznámili spolužáky se sportem, kterému se věnují. Ve skupinkách pak žáci zapisovali druhy sportů. V hodině prvouky jsme si vyprávěli, jak by měl vypadat zdravý den po stránce pohybu i výživy.
Závěr z využití tělocvičny o přestávkách?
Cvičení o malých přestávkách v tělocvičně je velmi časově náročné. Abychom nenarušili další hodinu, je potřeba odcházet z tělocvičny včas. Vybírat jen cvičení, která jsou nenáročná, relaxační. Žáci se na cvičení velmi těšili, bavilo je, hezky se k sobě chovali a cvičební pomůcky si ochotně vyměňovali. Jejich pozornost při následující hodině nebyla narušená, spíše naopak.
Jaké máme další plány? Čeká nás škola v přírodě a tam nebude o dostatečný pohyb nouze.