Ohlédnutí za anglickou konverzací očima šesťáků
Autor: Mgr. Lucie Kubálková, zveřejněno: 24.6.2015
Ve školním roce 2014/2015 stáli žáci šestých ročníků před novou výzvou. Jako jeden z volitelných předmětů si mohli zvolit konverzaci v anglickém jazyce. A protože se skupina statečných našla, mohli jsme po celý rok každou středu na našich jazykových dovednostech pořádně zapracovat.
Konverzace v anglickém jazyce byla nabídnuta žákům šestých a sedmých tříd. A i když by se na první pohled mohlo zdát, že sedmáci jsou oproti svým o rok mladším spolužákům ve velké výhodě, tento předpoklad se nepotvrdil. K tomu, aby se práce podařila, je zapotřebí především snaha a touha se něčemu novému přiučit. A tady šesťáci naprosto přesvědčivě zvítězili.
Během školního roku jsme se věnovali řadě témat, cvičili poslech i porozumění textu a vytvořili celou řadu projektů. Poslední hodinu dostali žáci možnost se zcela anonymně k předmětu vyjádřit. Sepsat, co se jim líbilo, a co jim naopak v hodinách vadilo. Světe div se, v hromádce lístečků se nenašlo jediné negativní hodnocení. Z toho mám samozřejmě velkou radost a děkuju šesťákům za výbornou spolupráci.
Pokud by Vás názory dětí na tento předmět zajímaly, uvádím je zde v neupravené podobě:
"Dovedu mluvit s lidmi lépe. Líbilo se mi, že jsem se naučila něco dříve než jsme to probírali v AJ."
"Bylo super, že jsme měli kopie a moc jsme nepsali. Docela dost projektů, což bylo dobré na známky. Neškodilo by zahrát si třeba nějakou hru k tématu. Celkově super předmět."
"Byla jsem ráda, že jsem si vybrala anglickou konverzaci, protože mi angličtina nešla a teď jsme si ji trochu zlepšila. Nakonec mě začala i trochu bavit. Nejlepší byly asi projekty."
"Tyto hodiny AKV se mi moc líbily. V normálních hodinách AJ mi to určitě pomohlo. Na těchto hodinách není, co bych vytkla ani co bych vylepšila. Jsem ráda za takové hodiny."
"Líbilo se mi, že jsme nemuseli zápisy psát, ale měli jsme je nakopírované. Líbilo se mi, že jsme měli takové skvělé témata a že jsme vždy dělali projekty o tom. Mohli jsme ale dělat více věcí na interaktivní tabuli."
"Líbilo se mi, že jsme dělali hodně projektů. Občas mě moc nebavilo, když jsme vyplňovali ty pracovní listy. Ale to záleželo na tématu. Byla tu velká legrace. Třeba jak jsme hráli, že se Artur seznamoval s tím klukem. Samozřejmě se mi nelíbily TESTY. Celkově se mi předmět líbil a myslím, že jsem se zlepšila."
Konverzace se mi líbila. Mám angličtinu ráda. Nevím, co bych změnila. Možná víc času na projekty."
AKV se mi líbila, ale ty písemné práce byly dost těžké. Poté se mi líbily projekty, poslech a vánoční den. Bylo to hezké, ale příští rok bych ji už asi nezvládla. I tak se mi to líbilo."
Hodiny Anglické konverzace se mi ve většině případů docela líbily. Občas mi přišlo těžké překládání textů. Mám trochu obavy, že se spletu. Bavilo mě dělat projety a skupinové práce. Dobře jsem nějaké věci uměla vysvětlit. Věci, které jsem na normální angličtině nechápala, jsem tu pochopila. Opravdu se mi to líbilo. Mrzí mě, že AKV nebude příští rok."
"Bylo to megasuperbombasticky dobrý. LIKE."
"Jo, bylo to dobrý. Dost dobrý. Hodně jsem se naučil a dost mě to bavilo."
"Nelíbilo se mi, že jsme psali porozumění textu na známky. Líbilo se mi, že jsem se mohli v hodinách hodně naučit a že hodiny byly zábavné."
"Docela se mi to líbilo, ale písemky se mi zdály trochu těžký. Ale nejlepší byly projekty a taky vytváření článků do novin."
"Anglická konverzace se mi líbila. Líbilo se mi celkem všechno. Jsem ráda, že jsem sem šla a vybrala si AKV. Bylo to tu fajn. Naučila jsem se víc k angličtině."
"Líbilo se mi to. Nejvíce, když jsme dělali projekty. Taky se mi líbilo, že jsme skoro nic nepsali a dostávali kopie. To se mi líbilo."
"AJ konverzace se mi líbila. Líbilo se mi, když jsme psali projekty."