Co vlastně ty děti čtou?
Autor: Administrator, zveřejněno: 16.11.2009
Již v několika článcích jsem se věnovala tématu čtení anglických knížek žáky devátých ročníků naší školy. Pokud Vás toto téma zaujalo, možná jste si položili otázku: „Co vlastně ty děti čtou?“ Doufám, že v následujícím textu najdete odpověď.
Na trhu je v současné době celá řáda materiálů pro studium cizího jazyka. Nakladatelství nabízí širokou škálu učebnicových řad, přehledů gramatiky, cvičebnic, atd. Navíc na pultech knihkupectví můžete objevit i tenké knížky, ve kterých je zjednodušenou formou převyprávěný příběh. Jeho obsah si mnohdy vybavíte z dětství (Heidi), školních lavic (The Adventures of Tom Sawyer) nebo maturitních témat z angličtiny (Charles Dickens).
Z aktuálních průzkumů vyplývá, že četba v cizím jazyce je při jeho studiu skvělým prostředkem, jak si upevnit či rozšířit slovní zásobu a naučit se ho vnímat v jiné rovině. V dnešní době je navíc velká část knížek doplněna CD disky. Text tedy můžete jen poslouchat, nebo při poslechu sledovat jeho tištěnou podobu.
Naši žáci si mohou vybrat přibližně ze čtyřiceti knížek ve třech jazykových úrovních. Náročnost převyprávěného textu se dělí do šesti úrovní. My využíváme první tři z nich.
Mezi knížkami najdete detektivky (Sister Love, White Death, Sherlock Holmes), romantické příběhy (Princess Diaries, Little Women, Pocahontas), sci-fi (Men in Black, Superbird), horory (The Birds), dobrodružné příběhy (Treasure Island) i vyprávění ze života mládeže (série Dawson´s Creek).
Ať už se o vztahu dnešní mládeže ke knížce říká cokoliv, „naše děti“ zkrátka čtou.