Vaření v šestém ročníku jako možnost týmové práce
Autor: Administrator, zveřejněno: 23.11.2009
V rámci předmětu pracovní činnosti se půlka 6.A učí práci v kuchyni a něco dobrého připravit, či uvařit.
Předně bych chtěla říct, že se jedná o velice šikovnou skupinu dětí, která připravuje pokrmy s velkým nasazením. V září se žáci rozdělili na tři stabilní skupiny, zvolili si svého koordinátora, který má za úkol obstarat všechny suroviny a na výuku je přinést. Pak sečte náklady a rozpočítá je mezi členy své skupiny. Během výuky pracuje skupina jako tým, kde každý má svůj úkol. Pokud vidím, že někdo zahálí, skupinu upozorním, aby více zapojila svého člena.
V hodinách už žáci zvládli připravit obložené ovocné talíře, česnekové jednohubky, jablečný závin a pizza šneky. V prosinci se naučí dělat pečené a nepečené cukroví. Po zhotovení pokrmu se všechny skupiny sejdou u stolu a vzájemně si ohodnotí výsledky své práce (k tomu patří i ochutnávání). Zamyslí se na tím, jak si pomáhali ve skupině, a nakonec po sobě perfektně uklidí.
Je úžasné, že se klíčové kompetence dají nenásilně posilovat i během hodin vaření, které děti nesmírně baví.